Partners voor jeugd

Terug

MVO en Social Return on Investment

Social Return On Investment (afgekort SROI) gaat in het algemeen over het bieden van werk aan- en het opleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Als Partners voor Jeugd dragen we ook in de ondersteunende dienstverlening bij aan SROI. Zo benutten wij onze inkoopkracht maximaal om meer sociale impact te creëren en kopen wij in bij organisaties die een percentage van de contractwaarde terug laten vloeien in de maatschappij. Dit doen onze leveranciers onder andere door het creëren van leer- en werkplekken, coaching vanuit eigen kerncompetenties of door circulair inkopen.

Resultaat in 2019

Met een SROI-resultaat van €586.909,- in 2019 hebben we een sterke steiging gerealiseerd. Na de succesvolle SROI inzet in 2018 kan Partners voor Jeugd met veel genoegen terugblikken op 2019. Social Return On Investment is succesvol gecontinueerd in 2019, door een structurele en centrale borging binnen de organisatie te realiseren.

Er zijn concrete stappen gemaakt om de doelstellingen voor 2019/2020 te behalen. In 2019 is de SROI bijna verdubbeld. De werkmaatschappij Bedrijfsondersteuning heeft dit, namens PvJ, grotendeels gerealiseerd door samenwerkingsverbanden aan te gaan met sociale organisaties. Zie ons SROI-rapportage over 2019 voor een volledige toelichting van onze SROI inzet.